direct naar inhoud van 3.8 Verkeersvisie Waddinxveen
Plan: Wijzigingsplan Gouwedreef N207
Status: vastgesteld
Plantype: wijzigingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.1901.12GouwedreefN207-WP80

3.8 Verkeersvisie Waddinxveen

De verkeersvisie Waddinxveen (Goudappel Coffeng, 2006) geeft aan hoe de gemeente Waddinxveen de komende jaren het verkeersbeleid vorm gaat geven. Het belangrijkste doel van het verkeersbeleid de komende jaren is het buiten Waddinxveen omleiden van verkeer dat geen herkomst of bestemming in Waddinxveen heeft. Daardoor ontstaat ruimte op de wegen in Waddinxveen om de verkeersgroei als gevolg van onder andere de projecten Triangel en Nieuw Centrum op te kunnen vangen. Tegelijkertijd ontstaat ook ruimte om het grootste knelpunt in Waddinxveen op te lossen: het kruispunt Kanaalstraat, Juliana van Stolberglaan en Kerkweg-oost. In de verkeersvisie wordt realisering van de westelijke randweg in fasen genoemd. Dat geldt ook voor de verlegde Dreef in de verbinding van de Kanaaldijk via de Dreef en aan te leggen Verlengde Dreef naar de Westelijke Randweg. Voorts maakt ook de Zuidelijke randweg deel uit van de wegenstructuur van de kern Waddinxveen. Dat geldt ook voor de Henegouwerweg (N207). De onderhavige rotonde in de N207 met aantakking op de zuidoostelijke rondweg van Boskoop is als zodanig niet in de verkeersvisie vermeld.

De gemeente Waddinxveen is momenteel bezig met het opstellen van een Mobiliteitsplan, waarin ook de onderhavige planontwikkeling voor de rotonde in de N207 is opgenomen.